
År 2007 blev han kapten i flottan.
Våren 2008 fortsatte Carl Philip sina studier
på Försvarshögskolan.
Han har också studerat företagsekonomi.

När Carl Philip våren 2007 studerade grafisk design
i USA vann han en designtävling som skolan hade.
Utbildning i skogsbruk och lantbruk
Carl Philip studerade skogsbruk och lantbruk
under hösten 2008. Han har praktiskerat
på Stenhammars gods.
Från år 2009 studerar Carl Philip på Sveriges
Lantbruksuniversitet Alnarp.
Studierna fortsätter under våren 2011.
Arbete
Carl Philip är med och firar nationaldagen den 6 juni,
Kungens och Drottningens födelsedagar
och Nobelpriset.
Carl Philip har invigt utställningar om formgivning och böcker
och öppnat konferenser om formgivning.
Han har också varit med på stora övningar med flottan
i Stockholms skärgård.
Han sprang med den olympiska elden genom Stockholm.

Han är intresserad av idrott och bilsport.
Carl Philip är duktig på att åka skidor och segla.
2004 åkte han sitt första Vasalopp.
Carl Philip har jägarexamen och är
gärna med på de kungliga jakterna.


